Reklama
 
Blog | Beata Packová

Jak se marketingová komunikace Babiše otočila proti němu

Server Aktualne.cz přišel s článkem odhalující novou informativní kampaň o Covidu. Kampaň, která by měla zlepšit komunikaci vlády, šířit osvětu o koronaviru prostřednictvím billboardů, televize nebo rádia. Kampaň za cca 50 miliónu českých korun by měla spadat pod ministerstvo zdravotnictví, a do světa by se měla dostat někdy teď. Kdy přesně? To nikdo neví. Jedno je však jisté: už dnes je pozdě.

Vláda ztrácí důvěru, nejvíce samotný Babiš. Při první vlně se chaotická komunikace ještě dala pochopit, i když vládní činitelé předvedli bizarní výkony. Ale nyní se jim situace naprosto vymkla z rukou. Společnost je naštvaná, deprimovaná a velká její část nevěří ani v samotnou existenci viru. Babiš sám zlehčoval po první vlně jednotlivá varování novinářů a teď všechny prosí, aby opatření brali vážně. Bludný kruh, ze kterého bude velmi obtížné se dostat. Jeho marketingové bizární pokusy teď nabraly nový směr, ale z opačného břehu. Nyní se šíří internetem mnoho fake news, hoaxů a lidé odmítají vládě naslouchat. Dalo se tomu zabránit? Samozřejmě! Jenomže samotní dva nejvyšší představitelé státu, Babiš se Zemanem, sami rádi šíří nepravdivé informace do éteru. Zemanovi už o nic nejde a jemu to jedno, hlásá si co chce, ale Babišovi jde nyní o hodně.

Boj proti dezinformacím
Karta se obrátila. Před pár lety se vláda Bohuslava Sobotky snažila přijít se strategickou komunikací státu. Plán jak „mluvit“ s občany a zároveň bojovat proti dezinformacím mělo přinést ministerstvo obrany. Ovšem nic takového nestalo, vznikl sice jakýsi útvar pro boj s dezinformacemi, který byl ale zastaven, kým jiným než Zemanem a Babišem. Proto i Zemanovi nic nebrání v tom, aby si své nepravdy šířil směle dál.
Minulý rok zase Hamáček s Petříčkem za ČSSD navrhovali, aby boj proti fake news spadal pod Úřad vlády. To Babiš také zamítl, kvůli citlivosti tématu pro své voliče a přání prezidenta.
Máme rok 2020, čelíme druhé kovidové krizi a lidé začínají čím dál tím víc rebelovat. Internetem se valí mnoho falešných zpráv a občané je směle sdílí. Část společnosti se koronaviru vysmívá a nebere ho vážně. Babiš si za tohle vše může sám. Nechtěl bojovat s dezinformacemi a nyní mají trollové nad ním navrch. Může všechno a všechy zavřít doma, ale čím víc bude opasek utahovat, tím více budou lidé zoufalí a naštvaní. Preference mu pomalu klesají už nyní.

Co s tím?
Informační kampaň ke koronaviru je zavedená velmi pozdě, její účinky uvidíme možná až po samotném skončení epidemie. Mluvíme o několika měsících či možná rocích? Těžko říct. Každopádně by se vláda měla zaměřit i na boj s dezinformacemi, lehce se nad nimi ztratí kontrola, a tím by vznikl občanský chaos. Což není dobré pro nikoho. Z hlediska uživatele je dobré si danou informaci ověřit a nebrát vše, co se šíří (hlavně na Facebooku) moc vážně. Každý má jinou zkušenost, prožívá věci jinak, kritické myšlení se vytrácí, ale neznamená to, že se musí ztratit úplně.

Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama